Főoldal E-mail Kapcsolat 2017.10.24
Dumafal..

Ahol
Bojlizásról is Kérdezhetsz
Üzenet küldéséhez bekell jelentkezned.

2017.01.26 18:39:18
sziasztok érdeklődnék valaki a nyékládházi tavakról tud valamiféle infót? mindent megköszönnék! !u2!
2016.04.02 09:32:31
Sziasztok,új tagként üdvözlök mindenkit.Görbüljö
n..
2016.03.28 12:36:57
Kellemes húsvéti ünnepet kívánok !!!!
2016.03.07 10:52:27
Minden Tamás_Nak Boldog névnapot kívánok !!!!
2016.02.18 19:42:30
Szia mindenkinek egy jó estet!!!!
Security System 1.8.7 © 2006-2008 by BS-Fusion Deutschland

Salamon napja van.

Ma nincs névnaposunk!

Holnap: 2017.10.25.
Blanka, Bianka névnap lesz.

Holnap nincs névnaposunk!

Mai szülinaposunk.

seja

Boldog Szülinapot kívánunk.

Holnap nincs szülinaposunk!

Tesztvizeink

Napsugár 2 horgásztó

Izsáki Horgász- és Pihenőpark (IHP)

Harsányi Horgásztó

Maconkai-víztározó

BÁZIS-HORGÁSZTÓ

Nagyrédei Horgásztó

Gyermeket a vízpartra 2017. – A horgászverseny
Cikkek

/egy rendezvény margójára/

a verseny díjai

5 óra 57perc és esik… Pontosan tudom az időt, hiszen az első kép exif-je ennél még több információt is tartalmaz.

Az exif-ről bővebben itt à https://hu.wikipedia.org/wiki/Exif

Hogyan lesz ebből horgászati bemutató, hogyan lesz itt a gyermekeknek horgászverseny? Hányan jönnek el a 9 órai kezdetre meghirdetett rendezvényre, s ebből mennyien lesznek kitartóak? Alapjából 50 gyermekre készültünk az előre elkészített ajándékcsomagokkal, s az ebédhez is 80-100 fővel számoltunk. Ilyen gondolatok kavarogtak bennem, miközben szkeptikus monotóniával elkezdtük barátaimmal a kipakolást, s a fejembe az elmúlt két hónap emlékképei villantak fel a rendezvény kialakulása és szervezése kapcsán.

esik...

Tavasszal az egyesületi vezetőségi megbeszélés egyik meghatározó pontja az idei gyermekrendezvény, annak menete, felépítése és megszervezése, a feladatok kiosztása volt. Elég sokat agyaltunk, hogy az elmúlt évek tematikájához képest újítani kellene, hogy a gyerekek ne unjanak rá /pl. a tesztlapokra/ a minden alkalommal hasonlóan felépített történésre, valamint úgy gondoltuk, hogy az ajándékokért igen is kelljen valamit tenniük a srácoknak. Ne legyen az, hogy csak azért jöjjön el valaki, mert ingyen több ezer forintnyi ajándékkal lehet a Gödi Horgász Egyesület Szakáts-kerti rendezvényéről távozni. Sokféle változat szóba került, én kitartottam amellett, hogy a gyerekek horgászata legyen idén a hangsúlyos, s erre fel is építettünk egy tömör menetrendet, mikor is a megbeszélés vége felé Jónás Zoli barátunk szinte tudatlanul bedobta az adu ászt.

Megemlítette, hogy anno fiatal korában volt a Velencei tavon olyan horgászbemutatón, ahol az akkor ’nagyok’, emléke szerint Erdei Attila, Tímár Gábor, Katus Gyula bácsi, Ambrus Tibor és a többiek élőben mutatták be a horgásztudásuk csínját-bínját. Pafff… Közel két órás agyalást sepertünk le az asztalról, mert olyat mondott, amit mindannyian szinte első blick-re megvettünk. Belegondolva, egy ilyet mi is le tudnánk vezényelni, hiszen többen volt-, vagy aktív versenyhorgászok közöttünk. Mivel az idő már estébe hajlott, ezért egy hét múltán tartottuk a következő megbeszélést a témában, amit elég jól kiveséztünk, s felépítettünk egy új stratégiát, majd kiosztottuk a ’szerepeket’. Így született meg a 2017. évi gyermek rendezvényünk és az alcíme, hogy ’A horgászverseny’. Azaz, a vízparton élőben bemutatunk egy kb. órásra rövidített rendes horgászversenyt, annak minden fontos mozzanatát ismertetjük a gyermekek számára is érthető módon, a szabályokat és minden versennyel kapcsolatos hangjelzést. Minden szabály szerinti előírást, időrendi történést élőben bemutatunk a srácoknak, kihangsúlyozva, hogy ennek figyelembevételével fogjuk az ő versenyüket is lebonyolítani.

a megnyitó

Az nálunk eddig is alapvetés volt, hogy a gyerekek és kísérőik számára az ebédet biztosítjuk, ám idén az ajándékokat /a fentebb már leírtak okán/ csak az ebéd után, de természetesen minden résztvevő gyermek számára biztosítani kell. /Nekem személy szerint itt is volt egy kis aggályom, mert a tavalyi rendezvény több mint 120 résztvevője – ebből 62 regisztrált gyermek - már elérte azt a határt, amit a mi szűk kereteink között korrekten le tudunk vezényelni, bár a visszajelzések alapján tavaly azért ez még jól sikerült. Erről beszámolót itt J olvashattok.  àhttp://www.peca.hu/horgaszat/magazin/steg/gyermeket_a_vizpartra_reloaded_/ … Így első körben 45 aktív versenyzőre, az egyesület gyermekhorgászait - és kísérőit - céloztuk meg a felhívással, egyhangúan megegyezve a többiekkel abban, hogy senkit sem fogunk elküldeni a megjelent és érdeklődő srácok közül. A menetrendi kiírást és a felhívást gyorsan megírtuk és elkezdtük több helyi és netes fórumon hirdetni a rendezvényt.

Most pedig itt vagyunk a gödi Szakáts-kertben a helyszínen, a nagyja kipakolást már tegnap /szombat/ délután elvégeztük, most próbáljuk szalaggal a bemutató pályát és állásokat kijelölni, elrendezni az akváriumi bemutató helyszínét, a konyha-szekció felépítése és elindítása is folyamatban van, miközben folyamatosan esik az eső.

csendélet

Hegedűs Kata /egyesületünk 12 éves versenyhorgásza/ és Imzó elsőrendű felkészülési feladata az előzetes megbeszélés szerint, hogy alakítsák ki a rakós-botos horgászathoz állásaikat, az érkezésüktől a kötött rendezvény ideje alatt folyamatosan horgásszanak, fogjanak halakat, hogy a bemutató végén a mérlegelés menetét jól és attraktívan tudjuk szemléltetni. A kiosztott feladat végrehajtását fegyelmezetten, profi hozzáállással az eső ellenére precízen megkezdték és végrehajtották, amiért ezúton is nagy köszönet, főleg kicsi lány irányába. A felkészülés időtartama alatt volt lehetősége Zsoltinak is egy bő negyed órás "petrencés pecára" /beült Imzó ládájára/, s látványosan bizonyította, hogy ő sem tegnap kezdte a rakós-botos horgászatot.

Zsolti pontyra megy

Terveink szerint a szektorunk négy horgászállásból áll, amelyeken végigmenve az első dudaszótól a verseny végét lefújó jelzésig minden fontos mozzanat szabálymagyarázattal bemutatásra kerül. Az egyes helyen a horgászhely szabályozott méretének kialakítása és az eszközök bepakolása kerül szemléltetésre. Ki, mikor, hogyan, milyen feltételek esetén és alkalmával léphet be a kijelölt területre a verseny felkészülése és időtartama alatt, a versenyző milyen és mennyi eszközt használhat.

A Szakáts-kerti tavat, a tavaszi friss keszegféle és ponty telepítése óta, a bérlő által meghatározott feltételekkel, csak úszós horgászattal lehet igénybe venni. A törvényi szabályozás értelmében az érvényes horgászengedély itt is mindenki számára kötelező! Horgászni csak a halak kíméletes bánásmódjával engedélyezett, ezért a szakáll nélküli, ill. a mikroszakállas horgok, a nagy merítő és a halmatrac használata kötelező. Az elvitelre szánt halak a halőr közreműködésével, ellenérték fejében megvalósítható. A tó mérete miatt, az etetésre korlátozott szemes anyag használható, a csali lehet élő vagy élettelen is. A 24 órában üzemelő halőrházban minden segítséget és eszközt igénybe lehet venni, mosdó és mini-büfé, gépkocsi parkoló a helyszínen a horgászok alapvető kényelmét szolgálja.

A második állásban az úszós /spiccbotos/ horgászat előkészületei kerültek bemutatásra. Hogyan kell a meghorgászandó helyet ’feltérképezni’, a mederfenék gödrökkel, dombokkal való egyenetlenségeit kiismerni, az esetleges folyásirányt és annak sebességét meghatározni. Milyen szerelék az eredményesebb a fenék vagy a vízközti horgászat alkalmával. Hogyan működik a különböző ólmozás horgászatunk közben a fenéken és a vízoszlop más-más magasságában. Mire érdemes figyelni az eredményes horgászatnál, melyik csali hogyan, s miként befolyásolja a horog helyzetét, annak elhelyezkedését, a hal szájában miért a felső vagy az alsó szájszélben látható a megakadt horog? Ilyen apró trükkök és praktikák lettek megosztva a gyerekekkel úgy, hogy a bemutató akváriumban saját szemükkel láthatták, mi történik különböző esetekben a víz felszíne alatt. László Imi barátunk /egyesületünk elnöke/ elméleti és gyakorlati tudását, érthető magyarázatát a gyermekek és kísérő vendégeink mellett még a rutinos dunai horgászbarátok is elképedve figyelték-hallgatták.

úszós peca és akvárium

A helyszín végleges formájának kialakítása a kitartó eső ellenére szépen haladt, közben többünknél folyamatos telefoncsörgés jelezte, hogy a nevezett résztvevők érdeklődtek a rendezvény megtarthatósága iránt. Mi kicsit szkeptikusan, de lelkesedve tájékoztattuk az érdeklődőket, hogy nem marad el a rendezvény, várunk mindenkit nagy szeretettel. A bő kétórás odaadásunkat és az előkészületeket az időjárás felelős is értékelte, mert az eső szép lassan elcsendesedett, s fél kilencre teljesen elállt. A 9 órára tervezett megnyitót 30 perccel eltolva, a már megérkezett 12 gyermek és kísérő jelenlétében tartottam meg, ahol a teljes nap programját, főbb lépéseit ismertetve üdvözöltem a már megjelenteket. Örömmel konstatáltam, hogy a megnyitó alatt is érkeztek újabb és újabb résztvevők, mely a következő másfél órában is folyamatos volt. Külön felhívtam a gyerekek figyelmét, hogy az érkezés sorrendjében megkapott, nevükkel ellátott egyedi sorszámozott kitűzőjüket őrizzék meg, mert a nap folyamán többször is jelentősége lesz.

A harmadik helyen Kovács Janinál a csalival és etetőanyagokkal kapcsolatos szabályok kerültek terítékre. Az etetőanyag, mint téma több ezer oldalnyi irodalmat ölel fel, de nekünk a lehetőség 20 percnyi előadást biztosított. Az élő, száraz vagy bekevert etetőanyag limit szemléltetése, a száraz etetőanyag keverésének menete, az előre bekészített nedves etetőanyag szerkezetének javítása, a csalogató anyag vízben történő bontási sebességének szabályozása, a fenéken maradó vagy éppen felszálló szemcsék jelentősége és lehetőségei, a kikevert anyag nyers vagy főtt szemessel, mikro pellettel történő felkínálása. Az élő, darabolt vagy fullasztott csonti-giliszta felhasználásának szerepe, csalogató hatása, a kiválasztott célhalak szelektálása. Ezekkel a szakirodalom könyvtárnyi anyagot biztosít, mi a lényeget próbáltuk egyszerű és látványos módon, a gyermekek bevonásával ismertetni. A gyerekek előtt és segítségükkel kikevert csalogató anyag illata, színe, annak állaga, vízhőmérséklettől függő felhasználása, különböző attraktorok, liquidek használata, azok vízbeli hatása, mind-mind fontos tényező a sikeres versenyhorgászatban... és sorolhatnám több oldalon keresztül, de erre itt és most, ezen jegyzeten belül nincs lehetőség.

az etetőanyagok

A gyermekek ajándékait és a gyermekversenyen sikeresen szereplő horgászpalánták díjazását is előre le kellett egyeztetni, meg kellett szervezni. Állandó szponzorunk a Walterland horgász áruházlánc, melynek tulajdonosa Walter Tamás, kinek támogatását már a kezdetektől bírjuk, amit a legnagyobb tisztelettel minden évben, a gyermekek érdekében J ’kihasználunk’, komplett horgászfelszereléseket és etetőanyagokat biztosít rendezvényünkhöz, főhajtásos köszönet érte. A Peca.hu horgászportált üzemeltető SPRINT Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. elsőrendű partner a gyermekrendezvényeink szponzorálásában. Emellett rendszeresen teret biztosit különböző /net, újság/ felületen az események utólagos beszámolóinak publikálásához, a nagy közönség felé való megosztásban, amiért nagy köszönet jár Kulcsár Jánosnak és Ales Csabának /aki egyébként a rendezvényeink segítője, aktív résztvevője az előkészítő munkának is/. Az idei évben a gazdag ajándékcsomagok és nyeremények kialakításához nagyban hozzájárult a Dovit Kft., és a Deáky Kft. - Bait Factory, horgászati csali és etetőanyag forgalmazó cégek. Minden segítő támogatónknak tisztelettel köszönjük a segítséget, munkájukhoz további sikereket kívánunk.

A negyedik álláson két versenyhorgászunk Kata és Imzó bemutató horgászatát nézhették meg a vendégek, valamint a hivatalos verseny lefújását követő teendők bemutatását szemléltettük, a meghatározott szabályok alapján, miszerint milyen jelzésekre /duda/ kell figyelni, mit lehet és szabad az utolsó percekben tenni a horgászhelyen, melyik hal érvényes még az utolsó pillanatban. Valamint, hogyan kell végrehajtani a hivatalos mérlegelést, a hitelesítést. Miért nem engedik el versenyeken /óvás és újramérés lehetősége/ a hivatalos mérlegelést követően egyből, a kifogott halakat? A mi versenyhorgászaink ezt az opciót kihagyták, így a megfogott és mérlegelt halakat /a vízkezelő által is meghatározott előírásoknak megfelelően/ kíméletesen visszaengedték a vízbe. Ezzel az utolsó etappal a bemutatónk véget ért, s felhívtuk a gyermekek figyelmét, hogy az elmúlt bő órában hallottak alapján lesz az ő horgászversenyük is lebonyolítva.

Imzó és Kata

Az írásom elején már említettem, hogy a srácok egyedi, névvel ellátott, sorszámozott kitűzőt viseltek, aminek most /és a későbbiekben/ is jelentősége lett. Úgy engedtük útjukra a bemutató pályáról a gyerekeket, hogy elfoglalhatják a kitűzőn látható sorszám alapján /Imi előadása közben a már alakulni látszó résztvevői létszám alapján általam kijelölt, ajándék csalival és etető csúzlival ellátott/ horgászhelyeiket, készüljenek fel s figyeljék a verseny kezdetét jelző dudaszót. Minden négy-öt résztvevő lurkó mögé, barátaink versenybírói szerepkört vállaltak, mely a szerelék kialakításában, a halak esetleges merítésében, a korrekt mérlegelésben és mindennemű segítségben testesült meg. A ’szigorú’ versenybírók vállalták, hogy legjobb tudásukkal és segítőkészségükkel járulnak hozzá ahhoz, hogy minél több gyermek sikeres pecát folytathasson, minél közelebb vigye a reá bízott gyermekeket a horgászat ’megfertőzéséhez’, a természet és a halak megbecsüléséhez. Barátaim ezt a nemes feladatot felsőfokon hajtották végre. A gyermekverseny 10:30-tól /hivatalos hangjelzésekkel jelezve/ 13:30-ig tartott. A felesleges betűkarakterek helyett most beszéljenek ezen a linken, szabadon megtekinthető à https://www.facebook.com/Novichento/media_set?set=a.1722625404433886.1073741877.100000593287883&type=3&pnref=story ß a nap eseményeit megörökítő fényképek.

A rendezvényünk sikeres végrehajtásához elengedhetetlen feltétel volt a résztvevő vendégek és érdeklődők ebédjének, valamint a gyermekek ínyencségének biztosítása is. Imi az órás versenyhorgászati bemutató után, célba vette a ’konyha’ szekciót, ahol Évike /a felesége/ segítő családtagok társaságában már nagyon várta. A sütés-főzést hatalmas energia bedobással hajtották végre, profi és embert próbáló volt a kürtöskalács tésztájának folyamatos készítése, megfelelő állagának szinten tartása, az ebéd kiosztása, melyben Évikének hatalmas szerepe volt. A verseny lefújása után, mindenki kényelmesen nekiláthatott a frissiben készített ebéd és a helyben sütött /akár egyedi ízesítéssel kért/ kürtöskalács elfogyasztásának. Ezen időtartam alatt Janikával, Zsoltival és Szegvári Zolival kiértékeltük a ’bírók’ által vezetett versenyzői lőlapokat, majd 1 órás kényelmesen elfogyasztható ebédidőt hagyva a teljes csapatnak, 14:30 körül megkezdtük az izgatottan várt eredményhirdetést.

ajándékok

Mint fentebb is már említettem, a gyermekek számára rendezett napjainkon alapvetés, hogy minden gyermek élménnyel és ajándékkal térhessen haza. Ennek szellemében az idei rendezvényen minden egyes gyermek, a horgászattal összefüggő, de egyforma ajándékcsomagot kapott egy emlékérem kíséretében, elismerve ezzel is mindenki irányába a részvételének fontosságát. A horgászversenyen született eredmények ismeretében került sor a díjak és a legnagyobb halat fogó trófea átadására. Első körben Hegedüs Kata egész napos aktív részvételét értékeltük /ezt ott, vele külön is egyeztettük, mert úgy tartottuk korrektnek, hogy ő, a gyakorlatával és tapasztalatával, ne a többi gyermekkel legyen együtt értékelve/. A bemutatón végzett munkájáért, valamint a verseny időtartama alatt fogott érthetően a magasan legjobb eredményéért kiemelt és egyedi /kupa és ajándékcsomag/ elismerésben részesült a szervezők és egyesület vezetése nevében.

Az első 10 helyezett gyermek, a már megkapott ajándék egységcsomag mellé egy komplett horgászfelszerelést /bot és úszó/ kapott elismerésként. Az első három helyezettnek járt a kupa, valamint a legnagyobb halat fogó Erdélyi Hannának a külön díj. S ezzel még nem volt vége az ajándékosztásnak. Mivel az időjárás szeszélye miatt nem jelent meg ötven gyermekhorgász, s nem került kiosztásra minden előre elkészített ajándék egységcsomag, ezért a rendezvény lezárásaként úgy nevezett tombolasorsolást tartottunk. Itt volt megint jelentősége annak, hogy ki tartotta meg a rendezvény elején kiosztott kitűzőjét, mert azokat Zsolti által összegyűjtve, egy sapkából sorsolásra kerültek. A tombola-sorsoláson az előre elkészített, de megmaradt egységcsomagokba plusz ajándékok és ezek mellett a nagy értékű Pecavilágos ajándék pakkok is kisorsolásra kerültek a horgászpalánták között. S hogy tiszta legyen a sorsolás /az első nyereményt Zsolti húzta ki/, a szerencsés nyertest, mindig az előző, már nyereménnyel rendelkező gyermek húzta ki egészen addig, míg el nem fogytak az ajándékok. Mivel az ajándékok mind kiosztásra kerültek, ezért egy nagyon nehezet kértem a megjelentektől, egy közös csoportkép elkészítéséhez az együttműködésüket, amit /talán érthetően/ csak részben tudtuk megoldani.

az ebéd

Úgy vélem, ez a rendezvényünk is elérte célját, sikerült többek között /még ha csak egy napra is/ kimozdítani a gyerekeket a számító gépek mellől. Nem titkolt szándékunk szerint ezen a napon a szülők talán picivel több időt és figyelmet fordítottak a gyermekeikre, lakóhelyük természeti kincsére, a Szakáts-kertre. Talán sikerült egyfajta igényt ébreszteni a természetben eltölthető családi közös programok iránt, s mind emellett, tartalmasan, a hétköznapi ’darálóból’ kilépve, talán a kísérő felnőttek is el tudták engedni a hétköznapok monotóniáját. Ha csak ennyit vagy ezek egy részét sikerült elérni, akkor már nem volt felesleges a fáradozásunk, s ha a résztvevők is úgy gondolják és esetleg mások is kedvet kapnak, akkor jövőre mindenkit szeretettel várunk, s ugyan itt találkozhatunk.

csoportkép

Novi  >;-))

fotók: Szandi, Imzó, Novi

update:

a rendezvényt követő hétvégén 2 ismerősünk is tanácsokat kért a Szakáts-kerti horgászattal kapcsolatban, melyet megfogadva az egyikük az alábbi képpel illusztrálva köszönt meg…

Ariel Varró képe

Hozzászólások
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be vagy regisztrálj.